• Tłumacz języka migowego
Strona główna/Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.ppoz.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Przeglądu Pożarniczego

Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane zostały przed dniem 23 września 2018 r.

  • treści prezentowane w intranecie lub ekstranecie, opublikowane zostały przed dniem 23 września 2019 r. i niepoddawanne są od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji;

  • treści niewykorzystywane są do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.

Elementy niedostępne to m.in.

  • wybrane pliki do pobrania na stronie nie są w pełni dostępne cyfrowo,
  • wybrane podstrony, mogą nie posiadać w pełni poprawnego formatowania treści,
  • materiały audio-wizualne w zewnętrznych kanałach informacyjnych mogą nie posiadać niezbędnych transkrypcji,
Oświadczenie sporządzono dnia:
Ostatnia modyfikacja treści deklaracji: 2023-01-26
Deklarację sporządzono na podstawie samobadania z dnia 26 stycznia 2023.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:

  • Przejdź do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
  • Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
  • Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
  • Uruchomienie panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
  • Przejdź do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest kpt. Tomasz Banaczkowski, st. specjalista w Biurze Komendanta Głównego, e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 523 39 10. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Informacje dla osób z niepełnosprawnościami niezbędne do wejścia i wjazdu na teren KG PSP przy ul. Podchorążych 38

Wizyta gości w KG PSP
Budynki KG PSP znajdują się na terenie zamkniętym ochranianym przez Służbę Ochrony Państwa wobec czego, każda wizyta musi zostać poprzedzona wcześniejszą informacją telefoniczną lub mailową celem zgłoszenia do biura przepustek SOP. Biuro przepustek znajduje się przy bramie głównej na teren przy ul. Podchorążych 38.

Wejście i wjazd na teren Komendy Głównej PSP przy ul. Podchorążych 38
Wejście i wjazd na teren KG PSP odbywa się w asyście wyznaczonego pracownika KG PSP, który odbiera gości z biura przepustek SOP i kieruję do wyznaczonego miejsca spotkania w budynku nr 4.

Budynek nr 4 jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Winda
Na parterze znajduje się winda przystosowana do poruszania się osób niepełnosprawnych.

Toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
...znajduje się na parterze w budynku, bezpośrednio przy windzie.

do góry